سالانه شاخصهای سلامتی افزون بر یك میلیون كودك در طرح سنجش ارزیابی می شود
نوشته شده توسط : chudae

اسماعیل برقی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این ارزیابی ها سالانه 30 تا 40 هزار نفر دانش آموز دیرآموز در كشور شناسایی می شوند كه طی دو مرحله غربالگری و بررسی تخصصی 10 درصد آنان مشكل دار تشخیص داده می شوند.

وی اظهار كرد: هم اكنون 105 هزار دانش آموز استثنایی در 1200 مركز در كشور مشغول به تحصیل هستند.

برقی گفت: از این تعداد دانش آموزان استثنایی 75 هزار نفر در مراكز خاص و 30 هزار نفر دیگر نیز در مراكز تلفیقی تحصیل می كنند.

وی اظهار كرد: 20 هزار نفر نیروی انسانی در این بخش به آموزش این كودكان مشغول هستند كه سه هزار نفر آنان در دو سال گذشته به این سیستم اضافه شده اند.

برقی گفت: تاكنون در كشور تلاش مسئولان در راستای جذب و پوشش همه دانش آموزان به ادامه تحصیل بوده و هیچ دانش آموز معلولی در كشور به دلیل عدم وجود مراكز تحصیلی، ایاب و ذهاب و علل غیره از تحصیل باز نمانده است.

وی با اشاره مراكز جامع سنجش و آموزش كه در حال راه انداری در كشور است افزود: در این مراكز خدمات به صورت ادغام شده انجام می شود و آیین نامه آن تدوین شده و در حال تصویب است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: ارائه خدمات تخصصی و متنوع در یك جا از اهداف عمده این مركز است تا بدین طریق از مراجعات متعدد خانواده ها به مراكز تخصصی كاسته شود و آنان در مراحل نهایی كه مورد نیاز است به مراكز تخصصی راهنمایی شوند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار كرد: هم اكنون دانش آموزان استثنایی دارای مشكل در كشور در هفت گروه طبقه بندی می شوند كه شامل دانش آموزان كم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حركتی، چند معلولیتی و دانش آموزان عادی دارای اختلالات یادگیری و رفتاری را شامل می شود.

وی افزود: دانش آموزان كم توان ذهنی بیشترین تعداد این دانش آموزان را با 50 هزار نفر شامل می شوند كه 19 هزار نفر آنان در مقاطع راهنمایی و متوسطه تحصیل می كنند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی كشور برای شركت در همایش سه روزه مسئولان مراكز استثنایی آذربایجان غربی به ارومیه سفر كرده است.

7125/581/ 1645





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: